Víte že,

  • Lékaři tvrdí, že podle statistik každý schod, který vyjdeme, prodlouží život o tři až čtyři vteřiny
  • Stoupat do schodů je 7x náročnější než chodit po rovině
  • Běh do schodů posiluje svalstvo, zlepšuje kondici, formuje nohy i zadeček a stimuluje oběhový systém.

hranaté schodiště

Když jsem našla článek pojednávající o fyzické kondici, vybavila jsem si všechny zadýchané sotva dech popadající návštěvy, ať už kamarádů, opravářů či energetiků, kteří se vyšplhali k nám, do 4. patra.

 

Před týdnem na mne soused pokřikoval, že mi určitě nehrozí, že bych přibrala :-). Dnes, když jsem 5x vyběhla s nákupem a seběhla schody cihlového domu bez výtahu, kde bydlím (celkem nahoru a dolů 650 schodů), musela jsem mu dát za pravdu.

 

Ten článek mi vysloveně udělal radost. Jednak pro to, že vím z vlastní zkušenosti, že schody  opravdu fungují a jednak proto, že frekvence chození, či spíše běhání, se mi s věkem a stále větší zapomnětlivostí, zvyšuje. Budu tedy velmi fit až do svého dlouhého věku. Naplánovala jsem si život do 120 let. Proč ne?

Co když i náš věk, kterého se dožijeme je jen program v mozku? Proč se naši asijští kolegové dožívají mnohem vyššího věku než my v Evropě? Myslíte, že je jen životním stylem? Domnívám se, že ne. Když si promítnu obrázek zalidněných asijských velkoměst, je jejich prostor na obývání na m2 je minimální, spěchají úplně stejně, ne-li více, je jich mnohem víc, což může způsobit, že mají mnohem méně prostoru na odpočinek. Že by jídlo?

 

STARÁ ŽENA

Co když je to jen nastavení mozku. Nám ve škole říkají, že průměrný věk žen je kolem 80 let u můžu kolem 75 let.  V Asii dětem říkají, že se dožijí o 20 let déle než nám v Evropě.

Děti kolem sebe slyší, v kolika letech umírají lidé z města, ulice, sousedství či rodiny. Jejich mozek tyto informace zaznamenává. Fyzické tělo se začne chovat podle zaznamenaných dat – když lidé kolem mne umírají kolem 75 let, tak já taky tak asi nějak umřu a tak přirozeně chátrá k nastavenému věku.

 

Na vyšší level to vypracovávají lidé, kteří mají v rodině nějakou genetickou chorobu. Jeden kolega z bývalé práce měl naprogramováno, že jeho otec měl srdeční vadu a umřel v 55. Mluvil o tom, pak se mu začalo dělat špatně, a nakonec skončil s několika operacemi srdce v invalidním důchodu. Takhle snadno, s odůvodněním genetiky, na sebe přetahuje programy a nemoci.

 

Moje máma i babička mají KŘEČOVÉ ŽÍLY, tak je budu mít taky? Už jste si  to, ženy, někdy řekly?

 

CO S TÍM? PRO ZAČÁTEK:

  • Přepsat program, udělat si pozitivní prohlášení, jinak se tomu říká afirmace a neustále si ho opakovat: Mám zdravé žíly. Moje nohy zůstanou mladé, krásné a zdravé do konce mého dlouhého života.
  • Začněte nejprve chodit a pak běhat po schodech a uvidíte, jak se nožky omladí. A když si budete jisté, zkuste to pozadu – báječně to trénuje mozek a koordinaci. Nebo nohám dopřejte jiný sport.
  • Více o křečových žilách v dalším článku 

 

kulaté schodiště

 

A ještě malá rada – pokud máte dítě dost staré na chůzi po schodech a dělá Vám scény, že nechce nahoru – zkuste počítání. My počítáme každé schody jiným jazykem. Naučila jsem se počítat do 10ti v sedmi cizích jazycích 🙂 – to se hodí vždycky.

 

Schodům, kondici a zdravému dlouhověku ZDAR.

 

 

Reference:

Schody aneb jak být fit a dlouhověký
Tagged on: